Σελίδες

Τρίτη 15 Μαΐου 2012

Το χρυσό άρμα


Δεν ξέρω γιατί αλλά πολλοί άνθρωποι «σνομπάρουν» τα παραμύθια. Τα υποτιμούν, θεωρούν ότι απευθύνονται μόνο σε παιδιά. Τα ταυτίζουν με το «ψεύτικο». Γενικά, τα αποφεύγουν.

Εγώ όμως θα επιμείνω να «υπερασπίζομαι» το αγαπημένο μου αυτό είδος λόγου και θα αναφερθώ σε ένα παραμύθι που πρόσφατα αγόρασα (κόστιζε μόνο 75 λεπτά!) και με εντυπωσίασε τόσο με τα κείμενά του όσο και με την εικονογράφησή του.

Πρόκειται για Το χρυσό άρμα, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Σύγχρονη εποχή» και περιλαμβάνει πέντε λαϊκά παραμύθια των Τατάρων.

1.Το χρυσό άρμα
2.Η διαθήκη
3.Το πέταλο
4.Ο καυχησιάρης μπέης
5.Ο τεμπέλης νέος

Μάλιστα, επηρεασμένη από τα παραπάνω κείμενα, έβαλα την γιαγιά μου και τον παππού μου να μου διηγηθούν όσα παραμύθια θυμόντουσαν (κάτι που πάντα ήθελα να κάνω, αλλά ποτέ δεν το προγραμμάτιζα). Τα απόλαυσα και την επόμενη φορά που θα τους επισκεφτώ θα έχω μαζί μου το κασετοφωνάκι μου, ώστε να τα ηχογραφήσω και να μη χαθούν. Εννοείται ότι έχω σκοπό να επισκεφτώ κι άλλους παππούδες (όσους απέμειναν, γιατί δυστυχώς ο φετινός βαρύς και δύσκολος φλωρινιώτικος χειμώνας βάλθηκε να αποτελειώσει τους περισσότερους… : ( )

Την επόμενη φορά που θα αγοράσετε βιβλία, αναζητήστε το Χρυσό άρμα. Δεν θα σας κοστίσει ακριβά, θα αποκομίσετε όμως σημαντικά αποστάγματα λαϊκής σοφίας…

(Και μην ξεχνάτε τους ηλικιωμένους και τις ιστορίες που έχουν να σας διηγηθούν… Είναι πέρα για πέρα αληθινό ότι αξίζουν περισσότερο κι από χρυσάφι… Ακούστε, καταγράψτε και διαδώστε …)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου